
Voor ondernemers in een B2B markt, zoals software, IT en zakelijke dienstverlening.
Wil je consistent groeien met je bedrijf? Ben je op een punt aangekomen waar je eigen netwerk niet meer afdoende is om genoeg nieuwe leads en klanten binnen te halen?
Dan heb je wellicht al een marketer ingehuurd, of een bureau ingeschakeld. Misschien heb je wel geïnvesteerd in een marketing automation platform. Want dat is de B2B marketing tool waar het allemaal mee moet gaan gebeuren, toch?
En ja, er gebeuren wel… tja, “dingen”. Er komen blog posts op je site. Je draait ads op Google. Maar het lijkt allemaal een beetje los zand. Er lijkt geen lijn in te zitten.
De resultaten zijn daarom ook niet om over naar huis te schrijven. Je krijgt wel leads, maar lang niet op de schaal die je nodig hebt voor echte bedrijfsgroei!
Klinkt dat herkenbaar? Je bent niet de enige.
Heel veel ondernemers weten wel dat ze “meer moeten” met marketing. Maar wat dan? En hoe dan?
En hoe krijg je je marketing mensen, in dienst of extern, zover dat ze je snappen? Dat ze je visie en waarden ook goed representeren in wat ze doen en in de content die ze maken?
Stel je nu eens voor dat je je eigen marketing director kon inhuren?
Iemand die het allemaal al eens eerder heeft gedaan? Die weet hoe je een strategie maakt die past bij jouw markt, en ook nog eens weet zo’n strategie om te zetten in daadwerkelijke executie?
Nou, dat kan. 🙂
Ik ben Henrik en ik help ondernemers, met name in de zakelijke dienstverlening, hun marketing naar het volgende niveau te tillen.
Ik help ondernemers hun marketing te professionaliseren. Een eenduidig beleid te ontwikkelen. En ik help ze die strategie ook daadwerkelijk in de praktijk uit te voeren.
Het resultaat? Marketing die resultaat oplevert.
Waar ga ik je precies mee helpen?
Mijn klanten huren me in om ze te helpen met:
- Visie en positionering. Je kunt alleen effectief marketing bedrijven als je weet wie jij bent, waarom je bijzonder bent en wie je ideale klant is (en dus ook: wie niet!). De meeste ondernemers willen iedereen tevreden stellen, maar marketing is juist een zaak van kleur bekennen en weten met wie je niet wilt werken.
- Marketingstrategie. Hoe gaan we die visie omzetten in een plan? Wat gaan we doen? Wat zijn de doelen? Welke middelen gaan we inzetten om die doelen te bereiken? Google? Marketing automation? Flyers?
- Vertalen van strategie naar executie. Okay, dus er ligt een mooi plan. Maar hoe gaan we dat dan uitvoeren? Hoe kunnen we technologie inzetten? Wat moet er eerst, waar kunnen we nog mee wachten?
- Overdracht en samenwerking met sales. Hoe kan marketing zorgen voor de leads waar je sales mensen (of jij zelf!) echt blij van worden?
- Rapporteren en leren. Hoe zorg je dat je leert van je campagnes? Hoe weet je dat het allemaal werkt? En moet je alles wel meten?
Hoe werkt het?
Ik bied mijn diensten aan als maandelijkse abonnement. “Marketing-director-as-a-service”, zullen we maar zeggen.
Voor elke maand dat we samenwerken kom ik een dag bij je langs op kantoor waar ik één-op-één met jou en met je marketing mensen aan de slag ga. Daarnaast ben ik de gehele maand beschikbaar om te bellen, te mailen, vragen te beantwoorden, copy en campagnes na te kijken… wat je ook maar nodig hebt om die marketing machine van de grond te krijgen.
In onze eerste maand samen stel ik samen met jou een plan op voor de samenwerking. Wat zijn je doelen? Wat zijn de kaders? Vervolgens gaan we dat uitvoeren.
Ik werk niet met contracten. Als mijn waarde duidelijk is, dan houd je me er graag bij. Is mijn gedaan, dan ga je zelf verder. No strings attached.
Wil je marketing nu eens serieus gaan aanpakken? Wil je iemand erbij hebben die je kan helpen écht stappen te maken? Vul dan het formulier hieronder in. Dan neem ik contact met je op en plannen we een kennismakingsgesprek. Verplicht je natuurlijk tot niets.
Hoor ik snel van je?