
Hi, ik ben Henrik. Mijn passie? Dat dingen werken. Ik ben gek op het bouwen van systemen. Of liever: het aanbrengen van systemen. Dan bedoel ik niet softwaresystemen, maar eerder ways of working.
Mijn loopbaan begon bij een timemanagementbureau, waar ik kennis maakte met Getting Things Done van David Allen én mensen hielp het systeem te implementeren in hun leven.
Aldaar werkte ik ook als marketer en waren we vooral bezig met de implementatie van… systemen. E-mail drips, tweewekelijkse nieuwsbrieven… allemaal voorlopers van wat we nu allemaal kennen als “marketing automation”.
Niet verrassend bleef ik dat doen, ook toen ik voor mezelf begon. Ik heb gewoon een hekel aan wielen twee keer uitvinden. Waarom zou je iets twee keer doen, als je het één kunt doen en het proces kunt automatiseren?
Toch kun je een proces pas automatiseren als het bestaat. Automatiseren is de crux in schaalbaarheid. Maar je kunt niet schalen als je je principes, je kaders niet duidelijk hebt.
Je kunt je gesprekken niet automatiseren (middels e-mail, chat, of welk kanaal dan ook) als je niet weet tegen wie je praat. Of wat je precies moet zeggen om te laten zien dat je ze kunt helpen.
Je kunt je bedrijfsprocessen niet automatiseren, of zelfs maar documenten, als je ze niet eerst voor jezelf duidelijk hebt gemaakt.
De laatste 10 jaar heb ik heel veel bedrijven, klein en groot, van binnen mee mogen maken. Een aantal keer intern, als marketing manager. Maar nog veel vaker als consultant.
Ik zie altijd het verlangen bij ondernemers om te groeien. Meer omzet, meer mensen, meer ambitie. Hartstikke gaaf, maar hoe dan?
Toen ik 2018 als marketing director in de VS begon kwam ik in aanraking met EOS en Traction. Het werd nog mooier, want ik kwam ook nog een marketing automation bureau tegen dat was overgestapt op EOS implementaties. Waarom? “Because you can’t automate what isn’t there. We couldn’t implement real marketing solutions, without going to the very core of the company.”
Zó waar. Dus dat ben ik ook gaan doen.
Nu help ik ondernemers langs twee routes. Enerzijds help ik ze hun marketing te professionaliseren. Voor resultaten uit marketing te zorgen. En aan de andere kant help ik ze de structuur aan te brengen om die groei ook weg te kunnen zetten. Duidelijkheid, verantwoordelijkheid, momentum. Allemaal zaken die je met EOS in je bedrijf kunt verwerven.
In het kort
Wat feitjes over mij in het kort:
- Ruim tien jaar ervaring in digitale marketing.
- Specialisatie in B2B marketing, dus grotere deals en langere sales trajecten.
- Gewerkt voor/met grote corporates en juist hele kleine MKBers. Van Wolters Kluwer tot beginnende marketing agencies en alles er tussenin.
- Ik ben behoorlijk thuis in de wereld van marketing automation en CRM, met certificering in Salesforce, Salesforce Pardot en HubSpot.
- Gewerkt voor bedrijven in Europe, Australië en de VS: voor die laatste zelfs in tijd ín de VS (Denver, Colorado).
- Vader van drie geweldig mooie dochters.
- Hobbies? Fitness, middeleeuws zwaardvechten, geschiedenis, psychologie, politiek, pingelen op een gitaar (maar niet heel goed) en films en series (je gaat me sowieso op quotes betrappen, daar kan ik intussen niets meer aan doen).
Dat ben ik. En wie ben jij? Stuur me een mailtje op henrik at henrikbecker punt nl en stel je eens voor. Wie weet kan ik je helpen.
Of stuur me een bericht op LinkedIn. Ik reageer altijd. Leuk!